Na tej stronie zamieściliśmy wszystkie wiadomości dotyczące profesji, jakie można wybrać w naszym fantastycznym świecie. Zachęcam do czytania, gdyż można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy.



MAG Profesja MAGA jest profesją magiczną, opierającą się na rzucaniu czarów. Magowie przechwytują energię z otoczenia i za jej pomocą wpływają na otaczający świat. Magowie są troszkę lepszymi wojownikami wręcz niż klerycy, jednak mimo to wolą odsunąć się i rozerwać wrogów potężną kulą ognia wypuszczoną z rąk.
KLERYK Profesja KLERYKA to profesja magiczna, czyli opierająca się na czarach, głównie defensywnych. Kleryk może ćwiczyć głównie czary leczące i chroniące. Klerycy z natury są nastawieni defensywnie, więc zachowują się słabo w trakcie walki. Wolą raczej być sługami społeczeństwa lub uzdrowicielami swoich towarzyszy broni.
ZŁODZIEJ Przedstawiciel profesji ZŁODZIEJA może być określony jako wojownik, który wyrwał się ze szkoły aby zakosztować życia dającego wyższe zyski. Złodzieje swą fizycznością odstępują nieco od wojowników, jednak są o wiele bardziej zręczni. Wojownicy operują większą siłą uderzeń, za to złodzieje potrafią wytrącić oponentowi broń z rąk. Złodzieje są także mistrzami w sztuce okradania innych. Sprytny złodziej może bardzo skutecznie zaskoczyć przeciwnika skradając się, ukrywając, a wreszcie zachodząc go od tyłu i sztyletując. Ze swoimi umiejętnościami włamywania się i trucia broni, złodzieje nadają się idealnie do zlecania im zabójstw.
WOJOWNIK Profesja WOJOWNIKA to najbardziej podstawowa profesja z dostępnych. Wysokie umiejętności bitewne wojowników w połączeniu z dużą siłą i wytrzymałością czynią ich bardzo mocnymi w walce wręcz. Wojownicy mogą ćwiczyć się w sztuce wielokrotnych ataków. Oprócz wieloatakowości wojownik uczy się, jak sprawić, aby każde uderzenie miało znaczenie. Wyćwiczeni wojownicy zadają w tym celu większe obrażenia. Aby nie ulec łatwo uderzeniom przeciwników wojownicy potrafią parować ich ciosy. Mogą pomagać przyjaciołom w walce, przyjmując na siebie wycelowane w nich ciosy. Potrafią też swą wielką siłą wyważać drzwi.
PSIONIK Profesja PSIONIKA jest profesją rzucającą czary, podobną w tym względzie do kleryka i maga, jednak z kilkoma różnicami. Podczas gdy energia magów płynie z zewnętrznych źródeł, otoczenia, a kleryka z jego wielkiej wiary i świętości, psionik czerpie swą moc z własnego wnętrza. Potrafi wykorzystywać naturalne siły utrzymujące go przy życiu w różnych celach. W rezultacie większość umiejętności które przedstawiciel tej profesji może ćwiczyć, odnosi się do niego samego i ich działanie nie może zostać rozszerzone na innych graczy.
SZPIEG SZPIEGA można określić jako maga, który nie ukończywszy swej edukacji, został przekwalifikowany aby wykradać tajemnice zamorskich mocarstw i zabijać dyktatorów sąsiednich krain. W tym celu oprócz niezbyt zaawansowanej magii ofensywnej, szpieg musi wyćwiczyć niektóre umiejętności charakterystyczne złodziejom np. włamywanie się. Potrafi też zbierać więcej informacji o przeciwnikach i innych graczach. Stanowi połączenie profesji magicznej z wojowniczą, nie jest jednak ani najlepszym czarodziejem, ani też potężnym wojownikiem.
SKRYTOBÓJCA SKRYTOBÓJCA to mieszanka złodzieja i wojownika. Pomimo tego, że nie jest tak zwinny jak złodziej, ani tak silny jak wojownik, skrytobójca polega na szybkich atakach z zaskoczenia. Nigdy nie ignoruj skrytobójcy, bowiem dzień, w którym to zrobisz, będzie twoim ostatnim.
MNICH MNISI są samotnikami, których rodowód wywodzi się z gór. Surowe warunki, w których żyli, pozwoliły im uzyskać wyższą od przeciętnej odporność fizyczną. Znajomość anatomii własnej oraz wielu ras czyni z mnicha niesłychanie groźnego przeciwnika.
NEKROMANTA NEKROMANTÓW można określić jako magów, którzy ukierunkowali swoją sztukę na zagadnienie śmierci. Pragnienie pokonania odwiecznego wroga życia wprowadziło przedstawicieli tej profesji w nowy, bardzo zwodniczy i niebezpieczny obszar. Ciemne moce, które wyzwolili, dały im niespotykane dotąd możliwości, ale za cenę własnego człowieczeństwa. Ci oto Mroczni Władcy, zdolni do wskrzeszania umarłych, są ironicznym wizerunkiem własnych ideałów i celów, które kiedyś sobie wyznaczyli.
PALADYN PALADYNI to doskonale wyszkoleni wojownicy, posiadający także pewne kapłańskie zdolności magiczne. Nie tylko świetnie walczą wręcz, ale również potrafią w niektórych przypadkach zastąpić uzdrowicieli. Paladyni to z reguły osoby dobre i praworządne, zawsze stojące po stronie słabszych i uciśnionych. Święci wojownicy, bo tak ich się czasem nazywa, są doskonale przygotowani do walki z siłami zła.

Aby dowiedzieć się, jakie umiejętności są dostępne poszczególnym profesjom, mając też do dyspozycji opis wszystkich umiejętności, zajrzyj na tę stronę!

Jeśli już tutaj jesteś, odwiedź też dział pt. rasy.


© 2003 Trispell, © 2005 Lam.    Wszelkie prawa zastrzeżone.